Fotboll, till förmån för Bröstcancerfonden

Det brittiska Premier League-laget Southampton FC upplåter plats på matchtröjan för att uppmärksamma kampanjen mot bröstcancer. I matchen mot Liecester City den 17 oktober bär spelarna tröjor som har tagits fram speciellt för kampanjen. Istället för Veho:s logotyp, som normalt pryder matchtröjorna på lagets hemmamatcher, sitter istället logotypen för kampanjen Breast Cancer Now, den brittiska motsvarigheten till Rosa Bandet. Parallellt med uppmärksamheten säljs sedan tidigare de rosa hörlurarna Z-1 Pink samt de nya Pebble Pink som i Sverige genererar pengar till den svenska bröstcancerfonden.

Det brittiska företaget Veho är huvudsponsor för Southampton FC sedan säsongen 2014-2015 och har under flera år även arbetat med den brittiska bröstcancerfonden för att hjälpa till att samla in pengar till forskningen. Inte nog med det. Den 12 maj 2012 arrangerades en fotbollsmatch på St Marys´Stadium, Southampton FC:s hemmaarena, för samma ändamål. Dessutom sprang den tidigare Saints FC-spelaren Francis Benali mellan alla fotbollsarenor i Premier League inför säsongen 2014-2015 för att samla in pengar till cancerforskningen.

Breast Cancer Now logo

Läs mer om kampanjen på Breast Cancer Now


Veho är ett brittiskt företag som erbjuder ett spännande sortiment av bild- och ljudprodukter. Hög kvalitet mixat med läcker design till attraktiva priser gör Veho till framtidens varumärke. Actionvideokameror, högtalare med Bluetooth- eller WiFi-mottagning, stativ, hörlurar, digitala mikroskop, externa batterier och skydd till iPad – det finns en Veho-produkt för alla. Det snabbt växande brittiska varumärket är från säsongen 2014-2015 huvudsponsor för Premier League-laget Southampton FC.