//Frågor och svar
Frågor och svar2012-02-05T20:29:13+00:00

Allmänt

[blockquote]”Jag har köpt min produkt på Internet. Företaget ligger utomlands och när jag försöker få kontakt med dem för att få hjälp med service så svarar de inte. Kan jag skicka den till Er och Ni hjälper mig?”[/blockquote]

Svar: Nej. Vi har inga synpunkter på om man väljer att handla sin produkt hos ett företag utomlands. Vi tar hand om de produkter som är inköpta hos de återförsäljare vi har valt att samarbeta med.

[blockquote]”Hur kan jag veta att det inte är en piratprodukt jag köper?”[/blockquote]

Svar: Det går inte alltid att veta. Piratprodukter är ett världsomfattande problem som omsätter enorma summor och inget varumärke är förskonat. Lumigraph AB jobbar direkt mot tillverkaren och köper man via våra återförsäljare så vet man att man inte köper piratprodukter.

[blockquote]”Vad är det för garantivillkor som gäller?”[/blockquote]

Svar: Om du handlar hos våra återförsäljare så kan du vara trygg. Både vi och återförsäljarna följer de konsumentköpslagar och riktlinjer som gäller.