//Problemlösning
Problemlösning2014-02-10T17:07:23+00:00

[one_third]

[icon_text icon=”tools_eyedropper.png” icon_position=”top” box=”true”]

[heading type=’h3′ no_top_padding=’true’]Problemlösning – kontakt med support[/heading]

Ibland stöter man på problem. Ingen dator är den andra lik och varje liten komponent kan ibland påverka funktionaliteten och orsaka problem. Normalt går det mesta att lösa med lite tid och tålamod.

Var noga med att installera produkten enligt instruktionerna. Var lika noga med att alltid ha de senaste drivrutinerna och att kablar, kontakter och portar inte är skadade eller avstängda. Om problem ändå kvarstår kan det vara lämpligt att ha direktkontakt med tillverkarnas servicetekniker för att få bästa och snabbaste användarsupport.

[/icon_text]

[/one_third]

[tabgroup]

[tab title=’Plustek’]

[one_half]

Plusteks produkter är samtliga anpassade för Windows. Vissa är kompatibla med Mac (se högerspalten). Plustek erbjuder support på engelska och det är enkelt att registrera ett supportärende. Var noga med att tydligt ange vad för produkt som avses, serienummer, version av CD-ROM (de medföljande drivrutinerna) som anges på skivans framsida samt ditt operativsystem.

Plustek support Windows

[/one_half]

[one_half last]

Drivrutiner och program för Mac till Plusteks produkter utvecklas i samarbete med LaserSoft Imaging, företaget bakom SilverFast. För Mac-användare är det enkelt att få kontakt med kunnig personal för att lösa problem då behovet uppstår. Registrera ditt ärende online så kommer personal att kontakta dig och erbjuda snabb hjälp. var noga med att fylla i uppgifterna så korrekt som möjligt, för snabbaste problemlösning.

Plustek support Mac

[/one_half]

[/tab]

[tab title=’HiTi’]

HiTis fotoskrivare levereras med drivrutiner för Windows och Mac. Om problem uppstår kan man i första hand söka i FAQ. Kvarstår problemen, kontakta Lumigraph AB.

HiTi support – Windows och Mac

[/tab]

[tab title=’Veho’]

Veho har en online-support för de vanligaste frågorna. Via funktionen Ask an Expert kommer man i direktkontakt med kunnig personal på ett smidigt sätt.

Veho support – Windows och Mac

[/tab]

[tab title=’Minox’]

De vanligaste problemen löses normalt med FAQ. I annat fall – tag kontakt med Lumigraph AB.

Minox support – Windows och Mac

[/tab]

[/tabgroup]